Detroitský Movement Electronic Music Festival je jednou z nejvýznamnějších přehlídek elektronické taneční hudby ve Spojených státech. Tento svátek hudby se koná pravidelně již několik let a vrcholí posledním pondělím v květnu na tzv. Memorial Day (svátek, kterým si celá Amerika připomíná své padlé vojáky).
Festival nabízí vedle vystoupení světově uznávaných DJs i doprovodné akce a workshopy, či ukázky nejnovějšího DJského vybavení. Návštěvníci si tak mohli ve dnech 28. - 30. května 2016 vyzkoušet i novou řadu produktů značky Rane, která zde měla stánek prezentující mixážní pulty s otočnými potenciometry MP2014 a MP2015.
Historie festivalu
První vydání festivalu se odehrálo v roce 2000 a pořádala ho agentura Carol Marvinové - Pop Culture Media. Zkušenosti v "showbusinessu" nasbírala v devadesátých letech během působení v organizačním teamu Ford Detroit International Jazz Festivalu a Detroit-Montreux Jazz Festivalu, akcí, které patří mezi nejdůležitější jazzové události na světě.
Uměleckým ředitelem festivalu byl jmenován dnes již legendární DJ Carl Craig. Jeho úkol byl prostý a to sestavit bohatý program se zastoupením světových hvězd a mladých talentovaných umělců. Zajímavé koncerty a parties, které se uskutečnili po celém městě se vstupem na všechny akce zdarma, zajistily DEMF úspěch a velkou návštěvnost jak místních, tak turistů z Evropy. Vedení města vycházela od počátku festivalu maximálně vstříc. Centrální pódium stálo v samém centru Detroitu na Hart Plaza. Detroitská radnice poskytovala DEMF dokonce i finanční dotace. Tamní zastupitelé vnímali podobné akce jako "injekci mladé energie do svého města". Obchodníci během festivalu v Detroitu zaznamenávali finanční příliv ve výši desítek milionů dolarů.
Přípravy druhého ročníku poznamenala výpověď, kterou dostal Carl Craig od Carol Marvinové, údajně kvůli neplnění podmínek smlouvy. Případ měl dokonce dvojí soudní dohru. Obě přelíčení skončila neúspěchem právníků Carla Craiga. Festivalu se ujali mladí producenti a média začala spekulovat o návštěvnosti, zisku a kvalitě celého festivalu. Druhý ročník pořádal Derrick May, který je sice vynikajícím DJem a producentem, který procestoval celý svět, ale chyběly mu potřebné zkušenosti s pořádáním akcí této velikosti a tak Movement pro něj skončil značnou finanční ztrátou. V únoru 2005 Derrick rezignoval na post organizátora a funkci předal do rukou neméně slavného Kevina Saundersona, který nejdřív přejmenoval Movement na Fuse-In Detroit, později zkráceně Fuse-In.
V roce 2005 nastala změna a festival byl zbavený výhody volného vstupu. Prodáno bylo 41 220 vstupenek. Přesto se účetnictví Fuse-In propadlo do ztráty a Saunderson začátkem roku 2006 přenechal vedení festivalu zástupcům detroitské nahrávací společnosti a bookingové agentury Paxahau, která přišla s novou energií, nápady a také podporou od všech tří předchozích šéfů, Craiga, Maye i Saundersona.
O tom, že výběr těchto tří jmen byl nejlepším krokem, svědčí nejen výše každoroční nárůst zisku, ale především hladký průběh a velký úspěch festivalu, který letos pod novým vedením slaví desáté výročí.