Mackie ONYX 2480

Kód: 347055
Doprodej
Značka: Mackie
84 722 Kč / ks 70 018,18 Kč bez DPH
Není skladem
velkoformátový analogový mixážní pult, 24x in

Detailní informace

Detailní popis produktu

Když dojde na živé produkce, není prostor pro poruchy. Nikdo tohle neví lépe než regionální zvukaři a zvukaři menších kapel. Na rozdíl od velkých touringových společností jsou díky omezeným financím postaveni před nelehké rozhodnutí. Musí si vybrat mezi zvukovou kvalitou a počtem kanálů. Zaplaťte kvalitu a budete mít mixpult do kterého nezapojíte všechny vaše vstupy, jděte cestou mnoha kanálů a dostane se vám namísto profesionální live konzole laciného šmejdu, u kterého je jen otázkou času kdy se rozbije (samozřejmě při nejdůležitějším koncertu, jak káže zákon schválnosti).

Dilema z této volby je dnes již ovšem minulostí. Díky nové ONYX 80 sérii - 2480, 3280, 4080 a 4880 prémiových live konzolí, s nejlepším poměrem ceny/počtu kanálů/jejich kvality. Od Mackie - jak jinak…

Cílem při tvorbě série 80 mixpultů ONYX bylo přinést zvukařům čistý analogový zvuk a rozšířené možnosti. Abychom byli tohto schopni použili jsme ty nejkvalitnější analogvé komponenty, od operačních zesilovačů po integrované obvody které nás stály exponenciálně více než předešlé používané komponenty. V mnoha případech jsme vyvinuli úplně nové součástky od náčrtu po výrobu. Díky použití modulárních desek plošných spojů (DPS), kdy každá obsahuje 8 kanálů, se nám podařilo zkombinovat výhody flexibility a odolnosti samostatných DPS pro každý kanál, a zároveň nízké ceny a minima kabeláže, což jsou výhody velkých celointegrovaných DPS.

ONYX mikrofonní předzesilovače
Jelikož dobrý mixpult může být jen ten, který má perfektní mikrofonní předzesilovače, byla podstatná část našich vývojových snah směřována právě tímto směrem. Tyto předzesilovače jsou navrženy na základě našich osvědčených XDR preampů známých z VLZ série. Onyx preampy jsou však ještě dále a v mnoha oblastech předčí samostatně prodávané předzesilovače ve všech podstatných parametrech. To vše za zlomek jejich ceny.

Perkins ekvalizační obvody
Když přišel čas na návrh ekvalizační sekce, obrátili jsme se na veterána audio engeneeringu Cala Perkinse aby navrhl nové Perkins EQ obvody. Tento design je založen na klasických "British EQ" obvodech, z oblíbených mixpůltů šedesátých a sedmdesátých let. Cal vymyslel cestu, jak vtisknout Perkins EQ onen sladký zvuk "britských konzolí" ale s ještě lepší ovladatelností a minimálním fázovým posunem.

"Postaven jako tank"
Extrémní pevnost celé konstrukce měla mimořádnou prioritu. Použili jsme modulární samonosný design skříně, na místě spojů modulů jsou navíc vloženy kovové celoplošné příčky zajišťující nebývalou pevnost i ve skrutu, což je kámen úrazu mnoha velkých konzolí. Finální výrobek jsme podrobili testům hraničícím s mučením: nárazy, vibrace, vlhkost, extrémní teploty, pád z metrové výšky, nic z toho nedokáže konzole série ONYX 80 rozházet.

Vlastnosti jednotlivých kanálů:
Prémiové ONYX mikrofonní přezesilovače na všech kanálech
4-pásmové Perkins EQ korekce
48V fantomové napájení, Mic/line, 100Hz HP, polarity přepínače
8 AUX sendů s přepínači pre/post
Aux stereo link
Direct výstupy přes DB25 konektor (8 kanálů na jeden DB25)
4 segmentové LED indikátory vybuzení
Plynulé, dlouhé 100mm fadery
Mute a solo spínače
Symetrické XLR mikrofonní a JACK 6,3mm linkové vstupy


Vlastnosti MASTER sekce:
8 stereo AUX vstupů s 60mm fadery, 4-pásmovým Perkins EQ a 4 segmentovou LED indikací vybuzení
8 AUX send kanálů se symetrickými JACK 6,3mm výstupy, inserty, mute a AFL sólem
8 skupin (GROUP) se 100mm fadery, symetrickými JACK 6,3mm výstupy, inserty, přiřazením k hlavnímu mixu, Pan, Mute, AFL solo a 4-segmentovými LED
8 Aux master/group přepínačů
Matrix s 10ti vstupy a 2 výstupy (symetrické 6,3mm)
4 mute skupiny
Symetrický XLR talkback mikrofonní vstup s routingem na všechny sendy, skupiny a hlavní mix
Dvojité 100mm Master fadery
Sluchátková / monitor sekce se Solo, Monitor, Sluchátkovou úrovní
Přepínač pro Main mix do Monitorů/Sluchátek
Velké dvojité 12-segmentové LED indikátory vybuzení
Solo indikátory


Vlastnosti zdroje:
Integrovaný "celosvětový" zdroj akceptující 100-240V 50-60Hz
Přídavný záložní externí zdroj do racku
# Když dojde na živé produkce, není prostor pro poruchy. Nikdo tohle neví lépe než regionální zvukaři a zvukaři menších kapel. Na rozdíl od velkých touringových společností jsou díky omezeným financím postaveni před nelehké rozhodnutí. Musí si vybrat mezi zvukovou kvalitou a počtem kanálů. Zaplaťte kvalitu a budete mít mixpult do kterého nezapojíte všechny vaše vstupy, jděte cestou mnoha kanálů a dostane se vám namísto profesionální live konzole laciného šmejdu, u kterého je jen otázkou času kdy se rozbije (samozřejmě při nejdůležitějším koncertu, jak káže zákon schválnosti).

Dilema z této volby je dnes již ovšem minulostí. Díky nové ONYX 80 sérii - 2480, 3280, 4080 a 4880 prémiových live konzolí, s nejlepším poměrem ceny/počtu kanálů/jejich kvality. Od Mackie - jak jinak…

Cílem při tvorbě série 80 mixpultů ONYX bylo přinést zvukařům čistý analogový zvuk a rozšířené možnosti. Abychom byli tohto schopni použili jsme ty nejkvalitnější analogvé komponenty, od operačních zesilovačů po integrované obvody které nás stály exponenciálně více než předešlé používané komponenty. V mnoha případech jsme vyvinuli úplně nové součástky od náčrtu po výrobu. Díky použití modulárních desek plošných spojů (DPS), kdy každá obsahuje 8 kanálů, se nám podařilo zkombinovat výhody flexibility a odolnosti samostatných DPS pro každý kanál, a zároveň nízké ceny a minima kabeláže, což jsou výhody velkých celointegrovaných DPS.

ONYX mikrofonní předzesilovače
Jelikož dobrý mixpult může být jen ten, který má perfektní mikrofonní předzesilovače, byla podstatná část našich vývojových snah směřována právě tímto směrem. Tyto předzesilovače jsou navrženy na základě našich osvědčených XDR preampů známých z VLZ série. Onyx preampy jsou však ještě dále a v mnoha oblastech předčí samostatně prodávané předzesilovače ve všech podstatných parametrech. To vše za zlomek jejich ceny.

Perkins ekvalizační obvody
Když přišel čas na návrh ekvalizační sekce, obrátili jsme se na veterána audio engeneeringu Cala Perkinse aby navrhl nové Perkins EQ obvody. Tento design je založen na klasických "British EQ" obvodech, z oblíbených mixpůltů šedesátých a sedmdesátých let. Cal vymyslel cestu, jak vtisknout Perkins EQ onen sladký zvuk "britských konzolí" ale s ještě lepší ovladatelností a minimálním fázovým posunem.

"Postaven jako tank"
Extrémní pevnost celé konstrukce měla mimořádnou prioritu. Použili jsme modulární samonosný design skříně, na místě spojů modulů jsounavíc vloženy kovové celoplošné příčky zajišťující nebývalou pevnost i ve skrutu, což je kámen úrazu mnoha velkých konzolí. Finální výrobek jsme podrobili testům hraničícím s mučením: nárazy, vibrace, vlhkost, extrémní teploty, pád z metrové výšky, nic z toho nedokáže konzole série ONYX 80 rozházet.

Vlastnosti jednotlivých kanálů:
Prémiové ONYX mikrofonní přezesilovače na všech kanálech
4-pásmové Perkins EQ korekce
48V fantomové napájení, Mic/line, 100Hz HP, polarity přepínače
8 AUX sendů s přepínači pre/post
Aux stereo link
Direct výstupy přes DB25 konektor (8 kanálů na jeden DB25)
4 segmentové LED indikátory vybuzení
Plynulé, dlouhé 100mm fadery
Mute a solo spínače
Symetrické XLR mikrofonní a JACK 6,3mm linkové vstupy


Vlastnosti MASTER sekce:
8 stereo AUX vstupů s 60mm fadery, 4-pásmovým Perkins EQ a 4 segmentovou LED indikací vybuzení
8 AUX send kanálů se symetrickými JACK 6,3mm výstupy, inserty, mute a AFL sólem
8 skupin (GROUP) se 100mm fadery, symetrickými JACK 6,3mm výstupy, inserty, přiřazením k hlavnímu mixu, Pan, Mute, AFL solo a 4-segmentovými LED
8 Aux master/group přepínačů
Matrix s 10ti vstupy a 2 výstupy (symetrické 6,3mm)
4 mute skupiny
Symetrický XLR talkback mikrofonní vstup s routingem na všechny sendy, skupiny a hlavní mix
Dvojité 100mm Master fadery
Sluchátková / monitor sekce se Solo, Monitor, Sluchátkovou úrovní
Přepínač pro Main mix do Monitorů/Sluchátek
Velké dvojité 12-segmentové LED indikátory vybuzení
Solo indikátory


Vlastnosti zdroje:
Integrovaný "celosvětový" zdroj akceptující 100-240V 50-60Hz
Přídavný záložní externí zdroj do racku
# When it comes to live sound, the margin for error is tight. Nobody knows this better than regional sound professionals, medium-sized venues, and houses of worship. Unlike the major touring and live sound companies, these hardy folks must make a difficult choice when buying a live sound console; it’s the age-old tradeoff between channel count and sound quality. Pay for quality, and you have to find some way to cram all your mics and instruments into 16 or fewer inputs. Go cheapo, and you know it’s only a matter of when—not if—the console fails at some crucial moment.
As of today, that age-old tradeoff has gone the way of grunge and dial-up modems. Introducing the new Onyx 80 Series 2480, 3280, 4080 and 4880 Premium Live Sound Consoles—the best value in the history of live sound—from Mackie, of course.

A NO-COMPROMISE DESIGN
Priority one for the Onyx 80 Series was to create a live sound console that made absolutely no sacrifice in sonic integrity at any stage of the design. So the Onyx 80 Series engineers started with the highest quality analog components available—from premium op-amps to IC chips costing exponentially more than previous designs. By utilizing semi-discrete eight channel modular circuit boards, the Onyx series combine the flexibility of single PCBs for each channel, with the cost advantages and minimal cabling of large-scale integrated circuit boards.

ONYX MIC PREAMPS
Creating our flagship Onyx mic preamps presented a unique challenge. On one hand, we wanted to deliver traits more commonly associated with boutique studio mic preamps: a tight, focused high end, superior ambience retrieval, detailed lower bass octaves, and highly textural midrange—no matter what you plug in. On the other hand, we knew Onyx mic preamps would have to function in the real world of live performance, which often includes high levels of radio frequency and microwave energy, long cable runs and the occasional “hot-patched” cable.

ALL-NEW PERKINS EQ CIRCUITRY
Before we tell you about the Perkins EQ section, we should probably introduce you to its designer—the legendary Cal Perkins. Along with Greg Mackie, Cal was the driving force behind Mackie innovations like XDR mic preamps, HR Series monitors and more... not to mention his 30-plus years of experience designing classic audio gear for other big names in the business.

To create his all-new Perkins EQ, Cal started with the Wien Bridge circuit topology—a very musical design inspired by the hallowed “British” desks of the 60s and 70s. This design essentially trades boost/cut capability for a wider, highly musical Q filter. But Cal, ever the perfectionist, decided that live sound engineers deserve a better bargain.

"BUILT-LIKE-A-TANK" CONSTRUCTION
Extreme chassis rigidity is achieved in the Onyx 80 Series from the tough-as-nails modular monocoque design, then reinforced with beefy aluminum extrusions, plus strategically placed steel bulkheads. Then, the console is torture-tested for impact, shock, heat, vibration and humidity—it's even dropped repeatedly from a height of three feet! So a block of onyx stone is gonna flex before an Onyx 80 Series chassis does.

CHANNEL STRIP FEATURES:
• Premium Onyx microphone preamps on all 24 channels
• 4-band Perkins EQ with hardware bypass
• 48V Phantom Power, Mic/Line, 100Hz High-pass, and Polarity switches
• 8 Auxiliary sends with Pre/post switches
• Aux. Stereo Link feature for IEM applications
• Direct Outputs on DB-25 connectors (8 channels per connector)
• 4 segment LED level indicators
• Smooth, long-throw 100mm faders
• Mute and PFL Solo switches
• Balanced XLR mic and 1/4 line inputs


MASTER SECTION FEATURES:
• 8 Stereo Aux Inputs w/60mm faders, 4-band fixed Perkins EQ and 4-segment LEDs
• 8 Aux. Send Masters with balanced 1/4" output, 1/4" insert, Mute and AFL Solo
• 8 Groups with 100mm faders, balanced 1/4" output and insert, Main Mix assign, Pan, Mute, and AFL Solo and 4-segment LEDs
• 8 Aux Master / Group Flip switches
• 10 In x 2 Out Matrix with balanced 1/4" outputs
• 4 Mute Groups
• Balanced XLR Talkback Mic input with routing to all Aux Sends, Groups and Main Mix
• Dual 100mm Main Mix faders
• Phones / Monitor section with Solo, Monitor and Phones level
• Main Mix to Monitor / Phones switch
• Big pair of 12-segment tri-color LED meters dedicated to Main Mix and Solo levels
• Power Indicator LEDs for +15V, -15V, +48V and +12V power supply rails
• Rude Solo Indicators


POWER FEATURES:
• Built-in "Real World" power supply 100-240VAC, 50-60Hz, 105W
• Optional rack mountable redundant power supply
# When it comes to live sound, the margin for error is tight. Nobody knows this better than regional sound professionals, medium-sized venues, and houses of worship. Unlike the major touring and live sound companies, these hardy folks must make a difficult choice when buying a live sound console; it’s the age-old tradeoff between channel count and sound quality. Pay for quality, and you have to find some way to cram all your mics and instruments into 16 or fewer inputs. Go cheapo, and you know it’s only a matter of when—not if—the console fails at some crucial moment.
As of today, that age-old tradeoff has gone the way of grunge and dial-up modems. Introducing the new Onyx 80 Series 2480, 3280, 4080 and 4880 Premium Live Sound Consoles—the best value in the history of live sound—from Mackie, of course.

A NO-COMPROMISE DESIGN
Priority one for the Onyx 80 Series was to create a live sound console that made absolutely no sacrifice in sonic integrity at any stage of the design. So the Onyx 80 Series engineers started with the highest quality analog components available—from premium op-amps to IC chips costing exponentially more than previous designs. By utilizing semi-discrete eight channel modular circuit boards, the Onyx series combine the flexibility of single PCBs for each channel, with the cost advantages and minimal cabling of large-scale integrated circuit boards.

ONYX MIC PREAMPS
Creating our flagship Onyx mic preamps presented a unique challenge. On one hand, we wanted to deliver traits more commonly associated with boutique studio mic preamps: a tight, focused high end, superior ambience retrieval, detailed lower bass octaves, and highly textural midrange—no matter what you plug in. On the other hand, we knew Onyx mic preamps would have to function in the real world of live performance, which often includes high levels of radio frequency and microwave energy, long cable runs and the occasional “hot-patched” cable.

ALL-NEW PERKINS EQ CIRCUITRY
Before we tell you about the Perkins EQ section, we should probably introduce you to its designer—the legendary Cal Perkins. Along with Greg Mackie, Cal was the driving force behind Mackie innovations like XDR mic preamps, HR Series monitors and more... not to mention his 30-plus years of experience designing classic audio gear for other big names in the business.

To create his all-new Perkins EQ, Cal started with the Wien Bridge circuit topology—a very musical design inspired by the hallowed “British” desks of the 60s and 70s. This design essentially trades boost/cut capability for a wider, highly musical Q filter. But Cal, ever the perfectionist, decided that live sound engineers deserve a better bargain.

"BUILT-LIKE-A-TANK" CONSTRUCTION
Extreme chassis rigidity is achieved in the Onyx 80 Series from the tough-as-nails modular monocoque design, then reinforced with beefy aluminum extrusions, plus strategically placed steel bulkheads. Then, the console is torture-tested for impact, shock, heat, vibration and humidity—it's even dropped repeatedly from a height of three feet! So a block of onyx stone is gonna flex before an Onyx 80 Series chassis does.

CHANNEL STRIP FEATURES:
• Premium Onyx microphone preamps on all 24 channels
• 4-band Perkins EQ with hardware bypass
• 48V Phantom Power, Mic/Line, 100Hz High-pass, and Polarity switches
• 8 Auxiliary sends with Pre/post switches
• Aux. Stereo Link feature for IEM applications
• Direct Outputs on DB-25 connectors (8 channels per connector)
• 4 segment LED level indicators
• Smooth, long-throw 100mm faders
• Mute and PFL Solo switches
• Balanced XLR mic and 1/4 line inputs


MASTER SECTION FEATURES:
• 8 Stereo Aux Inputs w/60mm faders, 4-band fixed Perkins EQ and 4-segment LEDs
• 8 Aux. Send Masters with balanced 1/4" output, 1/4" insert, Mute and AFL Solo
• 8 Groups with 100mm faders, balanced 1/4" output and insert, Main Mix assign, Pan, Mute, and AFL Solo and 4-segment LEDs
• 8 Aux Master / Group Flip switches
• 10 In x 2 Out Matrix with balanced 1/4" outputs
• 4 Mute Groups
• Balanced XLR Talkback Mic input with routing to all Aux Sends, Groups and Main Mix
• Dual 100mm Main Mix faders
• Phones / Monitor section with Solo, Monitor and Phones level
• Main Mix to Monitor / Phones switch
• Big pair of 12-segment tri-color LED meters dedicated to Main Mix and Solo levels
• Power Indicator LEDs for +15V, -15V, +48V and +12V power supply rails
• Rude Solo Indicators


POWER FEATURES:
• Built-in "Real World" power supply 100-240VAC, 50-60Hz, 105W
• Optional rack mountable redundant power supply

Doplňkové parametry

Kategorie: FOH/monitor
Záruka: 24
Hmotnost: 43 kg
audio grupy: 8
busy/výstupy: 18
další fadery: 60
EQ - mono vstupy: 2+2 semi
EQ - stereo vstupy: 4
fantom - mono vstupy: 48 V/i
hlavní fadery: 100
hlavní zdroj: 100-240 V
hmotnost: 43,0
HPF - mono vstupy: 100/3
insert - mono vstupy: TRS
insert + Direct Out - mono vstupy: 24+24
master: L, R
matrix: 10×2
mono auxy - pre/post/univ.: 0+0+8
mute group: 4
pad - mono vstupy: TRS 20 dB
počet - mono vstupy: 24
počet - stereo vstupy: 8 auxiliary
polarita - mono vstupy: ano
rozměry: 1 240×751×239
stereo auxy - pre/post/univ: (0+0+4)
Talkback: ano
záložní zdroj: Onyx PSU

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Značka Mackie je součástí americké společnosti LOUD Technologies. Tuto značku nesou výrobky profesionální zvukové a záznamové techniky jako například mixážní pulty, reproduktory, studiové monitory, DAW ovladače, přístroje pro digitální nahrávání a podobně.
Firmu Mackie Designs, Inc. založil Greg Mackie ve Woodinville ve státě Washington. Greg, bývalý zaměstnanec firmy Boeing, začal ve svém volném čase vyrábět kytarové zesilovače a další profesionální zvukové vybavení. Poté založil firmu TAPCO vyrábějící malé mixážní pulty, firmu AudioControl vyrábějící domácí zvukové procesory a nakonec firmu Mackie Designs, Inc. vyvíjející a vyrábějící všestranné a cenově dostupné kompaktní profesionální mixážní pulty.

Úspěch mixpultů Mackie byl tak obrovský, že v počátcích se firma Mackie musela každoročně stěhovat do větších prostor. V roce 1994 továrna zabírala 30 000 a v následujícím roce dokonce 90 000 čtverečních stop. Firma Mackie Designs úspěšně vyžívala subdodavatele elektroniky a konstrukčních řešení, kteří jsou v oblasti Seattle velmi početní. Díky automatizovaným výrobním procesům byla dosažena vysoká produktivita s nízkými výrobními náklady.

Do roku 1996 firma Mackie rozšířila výrobní sortiment,přibrala do týmu dlouholetého vývojáře Cala Perkinse a začala vyrábět výkonové zesilovače, powermixy a aktivní studiové monitory.
V roce 2003 management přejmenoval firmu Mackie Designs, Inc na Loud Technologies, Inc., aby umožnil rozlišení mezi mateřskou firmou a značkou Mackie.